ОБІЙНЯТИ ФОРМУ

Петро Бевза, мистець
Скульптури Василя Бика створені для того, щоб їх можна було не тільки обійти з усіх боків і подивитися, але, і це вагомо, торкнутися до них, відчути, які вони на дотик. Вони ніби заохочують глядачів поспілкуватися з ними саме таким способом. І «Леди», імовірно, мають першість в рейтинґу тактильности. Торкаєшся поглядом – а хочеться торкнутися рукою. Гладиш скульптуру – і відчуваєш долонею, як по-різному відповідає тобі кожен образ.
Серединою 80-х років XIX сторіччя київські обивателі погордливо засуджували манеру вдягатися та манеру поведінки Михайла Врубеля – художник з’являвся на люди у костюмі «молодого венеціанця» з картини Тінторетто: в чорній довгополій оксамитовій куртці та коротких панталонах із пов’язаною замість краватки старовинною венеціанською панчохою кралі.