ЯПОНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В КИЄВІ

Петро Нестеренко, мистецтвознавець
Мистецтво класичної японської гравюри на дереві стало відомим у Європі лише в середині минулого століття. Серед причин, що привертають увагу шанувальників мистецтва до Сходу, перш за все – традиційні філософські, етичні вчення Японії та Китаю. Маятник, про який писав Г.Гессе, в наші дні сильно хитнуло до Сходу; застарілий європоцентрізм остаточно видихався.
Ще в 70-ті роки минулого століття відомі на Україні колекціонери – Богдан Іванович та Віра Миколаївна Ханенки – почали збирати колекцію зарубіжного образотворчого мистецтва. Переважна більшість першокласних кольорових гравюр була закуплена Ханенком у Манчжурії і на паризьких антикварних аукціонах. Збірка японської гравюри в Музеї західного та східного мистецтва в Києві невелика – у межах двохсот робіт. Порівняно з такою всесвітньовідомою скарбницею, як Ермітаж (близько 2000 аркушів), вона може здатися надто скромною. За радянських часів значних поповнень японської гравюри не було.

Книга 01 1995